ÖLÜM BİLDİRİM SİSTEMİ
19 Kasım 2019

Ülkemizde ölüm olayı gerçekleşen kişilere ait ölüm bilgilerinin elektronik ortama
aktarılmasını sağlayan ''Ölüm Kayıt Bildirim Sistemi (ÖBS)'ne  01.01.2013 tarihinden
itibaren tüm kurum ve kuruluşlarda sistem üzerinden  veri girilmeye başlanmıştır.
Hekim tarafından sistem üzerinden düzenlenen ''Ölüm Belgesi '' kontrolör tarafından
kontrol edildikten sonra herhangi bir eksiklik veya yanlışlık olmaması halinde onaylanmaktadır.
Kontrolör Tarafından ölüm belgesinde eksiklik tespit edilmesi halinde ise, belge sistem üzerinden
düzenleyen hekime geri gönderilmekte ve ilgili hekimin 24 (yirmi Dört ) saat içinde belgeyi
düzelterek tekrar sistem üzerinden göndermesine müteakip onaylanmaktadır
.Ancak; bu güne kadar kontrolör tarafından gerekli kontrolleri yapıldıktan sonra
eksiklik veya hata nedeni ile geri gönderilen belgelerin, tekrar sisteme gönderim
işleminin gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Söz konusu eksikliklerle ilgili liste tablo
halinde ekte gönderilmiş olup, hekimlerin iade edilen ölüm belgelerinin tarafımıza
düzeltip iaede etmesi düzeltme yapılamayanların ise nedenini ekteki tabloda yer
alan P sütununa belirtip göndermeleri gerekmektedir.